Lopen voor beginners

Iedereen is geschikt om te joggen.
Joggen is de meest efficiënte manier om hart, bloedvaten en longen in een optimale conditie te brengen en je tevens te wapenen tegen gezondheidsrisico’s zoals een te hoge bloeddruk en overgewicht.

Loop na 10 weken 5 of 10 km

Ervaren en gediplomeerde jog-begeleiders helpen u.
Het einde van de sessies is op 17 november 2019!

Volgende sessie
Informatie- en inschrijvingsavond Prijs
vanaf  10 september 2019
9 september om 19u30 30 €
Elke dinsdag en donderdag om 19u40 op de piste aan de sporthal in de Van Langenhovestraat te Sint-Gillis Kantine AC Denderland, aan de piste sportcomplex Sint Gillis. Voor 10 weken (inclusief verzekering)

Meer informatie nodig?
Lees verder of Van Bever François 0495/541287 E-mail

Joggen heeft een aantal voordelen:

  • Het is een eenvoudige en goedkope sport
  • Het is een gezonde buitensport
  • Het is een ideale gezinssport
  • Het is zeer goed om je te ontspannen
  • Het kan een onderdeel zijn van een dieet
  • Je kan overal en op elk moment van de dag joggen
  • Je voelt je conditie snel verbeteren

Als je ouder bent dan 40 jaar, ga je best eens langs bij je huisarts voor een preventief onderzoek.

Minimum leeftijd: 16 jaar. Wie jonger dan 16 is, kan terecht in onze jeugdafdeling waar begeleiding op maat van kinderen en jongeren wordt gegeven.

WAAR EEN SESSIE “LOPEN VOOR BEGINNERS” VOLGEN ?

Een sessie “Lopen voor beginners”, ook genoemd “Start to Run”, volg je best bij een erkende atletiekvereniging.
Zo ben je zeker van een professionele begeleiding.

TRAININGSSCHEMA

Een trainingsschema “Lopen voor beginners” bestaat uit 3 trainingen per week. Er worden minimum 2 begeleide groepstrainingen gegeven. Er wordt verwacht dat je voor de andere trainingen thuis oefent volgens het meegekregen schema. Op het einde van de 10 weken sessies ontvangt iedere geslaagde deelnemer van de 5 km-test een brevet.

EEN TEGEMOETKOMING

Met dit brevet kan je mogelijks bij je mutualiteit een tegemoetkoming bekomen. Leg hiervoor een kopie van dit brevet, samen met een kleefbriefje voor aan je mutualiteit.

PRAKTISCHE TIPS

* Zorg voor goede trainingsschoenen
* Loop steeds met geschikte sportieve kousen (je vermindert de kans op blaren).
* Voorzie steeds regenkledij.
* Zorg voor voldoende warme kledij in de winter (handschoenen en een muts zijn zeker aan te raden).
* Eet geen zware maaltijd voor je gaat joggen.

WAT NADIEN ?

Na de sessie “Lopen voor beginners” kan je je aansluiten atleten bij onze vereniging. Je jogbegeleider kan je hierbij op weg helpen.

Top