Volwassenen

Drie maal per week, dinsdag en donderdag van 19u30 tot 20u30 (St-Gillis) en zondag van 09u30 tot 10u30 (Grembergen) ben je welkom om te trainen en te joggen op een niveau naar keuze.

Wat bieden wij?

  • Organisatie van “Lopen voor Beginners”: verdere opvolging en begeleiding. Meer info vind je hier.
  • Regelmatig nemen we in grote groep deel aan joggings of wandeltochten in de buurt van Dendermonde.
  • Specifieke begeleiding ter voorbereiding van een bepaalde wedstrijd of jogging): bvb 10 Miles, (Halve) marathon.
  • Ter beschikking stellen van trainingsschema’s
  • Organisatie (bos)trainingen op zondag
  • Sportieve sfeer en een pak gezelligheid
  • Weer of géén weer, we lopen/stappen altijd
  • Verzekering tegen ongevallen
  • Samen uit samen thuis!

Wedstrijden (criterium)

Als lid van ACDL kan u deelnemen aan verschillende wedstrijden.  De joggings zijn toegankelijk voor iedereen. Voor deelname aan veldlopen, pistemeetings en indoorwedstrijden is een VAL-nummer vereist. Meer info is te verkrijgen bij onze coördinator. Een overzicht van alle wedstrijden vindt u op de pagina Criterium.

Joggen volgens je niveau

De joggers bij Denderland zijn ingedeeld in verschillende niveaugroepen naargelang de basissnelheid. (Basissnelheid is de snelheid die je gemakkelijk kan aanhouden gedurende een half uur).

Elk niveau vormt een groep. Je kan op ieder moment van groep wisselen naargelang je conditie evolueert en de ambitie om je grenzen te verleggen. Binnen iedere groep  wordt het tempo door een begeleider bepaald.
Er wordt een onderscheid gemaakt tussen diegenen die zichzelf een hoger tempo opleggen en diegenen die het wat rustiger aan willen doen. Iedere groep respecteert het motto ‘samen uit samen thuis’.

Iedereen die zonder wandelpauzes 30 minuten onafgebroken kan joggen, kan een keuze maken om aan te sluiten bij een groep van zijn of haar niveau .

Twee maal per jaar wordt voor volwassenen, die het joggen nog niet onder de knie hebben een cursus “Lopen voor Beginners” georganiseerd.
Wie in een andere periode wil leren joggen kan vrijblijvend bij Denderland hiervoor een trainingsschema aanvragen. Zo leren zij in tien weken joggen en kunnen zij bij Denderland als jogger aansluiten en instappen in een groep van hun niveau.

Competitiegroep

Voor volwassenen (vanaf 18 jaar) die de ambitie hebben om regelmatig deel te nemen aan wedstrijden (veldloop, pistemeeting of jogging) is er aan aparte groep o.l.v. een vaste trainer. Van deze atleten wordt verwacht dat ze 4 keer per week trainen waarvan 2 begeleide trainingen. Wil je aansluiten bij deze groep, neem vooraf contact op met onze coördinator en kies dan bij aansluiting voor VAL (atleet).

Active Walking

Active walking, een vorm van sportief wandelen, is goed voor iedereen.
Het is zeker aangewezen voor diegenen voor wie lopen / joggen ( tijdelijk) niet aangewezen is, hetzij door blessures, hetzij omwille van gewrichtsproblemen of hartproblemen. Active walking belast veel minder de gewrichten dan lopen. Het is ook beter voor het hart. Je tempo moet hoog genoeg zijn om cardiovasculair effect te boeken, en vet te verbranden, maar je snelheid is niet zo hoog dat er verzuring van de spieren optreedt.

De Active Walking trainingen gaan door op dezelfde tijdstippen als de jogtrainingen. We stappen 5 à 7 km, aan een stevig tempo (5 à 6,5 km. per uur).

Meer info vind je hier.